Procesul de autocunoastere este unul deosebit de important, iar acesta este in stransa legatura cu dezvoltarea personala in cadrul organizatiilor. Zi de zi, fiecare dintre noi trece prin acest proces, singura diferenta atunci cand vine vorba despre locul de munca referindu-se la faptul ca accentul este pus mai mult pe ideea de colectiv decat pe cea personala.
Chiar daca se face o astfel de trecere, asta nu inseamna ca tu – in calitate de angajat, trebuie sa renunti la credintele tale. Singurul lucru la care trebuie sa te adaptezi se refera la a impartasi propria viziune cu ceilalti.
Dezvoltarea personala in organizatii si valorile pe care aceasta ti le poate implementa tie ca angajat
Iti prezint in randurile urmatoare cateva dintre valorile cele mai sesizabile cu privire la dezvoltarea personala, cele ce le vei dobandi ca angajat.
- Apar oportunitati diverse, care iti vor induce sentimentul ca esti pe aceeasi lungime de unda cu ceilalti. Simti ca esti mai mult decat o resursa ce va finaliza procese diverse in cadrul organizatiei.
- Ai oportunitati pentru a te dezvolta, dar mai ales pentru a-ti explora potentialul.
- Poti contribui la eficientizarea organizatiei, indeplinindu-ti cu succes scopul in cadrul ei.
- Contribui la realizarea unui mediu constructiv, raspunzand la provocari, primind incurajari.
- Ai noi perspective in ceea ce priveste interactiunea la locul de munca.
- Devii atent la nevoile celor din jur, pe plan personal si profesional.
Dezvoltarea personala si obiectivele sale in cadrul organizatiei
In principal exista o serie de obiective pe care vizeaza bunul mers al organizatiei. Acestea sunt un factor de motivatie si in ceea ce priveste procesul de dezvoltare personala a fiecarui angajat. Amintesc in randurile de mai jos cateva dintre acestea.
- Un nivel mai mare de interactiune cu colegii de munca
- Un nivel crescut de satisfactie, dar si simplicare
- O capacitate crescuta de a confrunta probleme si provocari, eliminarea dorintei de a le evita
- Atitudinea potrivita pentru a reduce conflictele din organizatie
- Un grad mai inalt de cooperare si colaborare
- Mai multa motivatie in rezolvarea problemelor
Procesul de dezvoltare personala vine, asadar, cu nenumarate beneficii si avantaje, atat pentru beneficiarul initial, cat si pentru cel final, angajatorul.
Cu ajutorul unui consilier profesionist in astfel de servicii – precum este Ilina Sirbu, angajatorul se asigura ca angajatii sunt constienti de imaginea organizatiei, ca isi aduc contributia vizavi de imbunatatirea acesteia.
Prin dezvoltare personala, fiecare va creste in dorinta de a se alinia viziunii pe care o are organizatia. Este posibil acest lucru si in cazul celor ce sunt foarte hotarati sa isi pastreze cu fidelitate incredintarea despre viata.
In cele din urma rezultatele vor consta intr-o conexiune mai apropiata intre cele doua parti, datorita comunicarii eficiente, cooperarii si increderii ce se contureaza intre ele. De altfel, cu alt avant vor lua initiativa angajatii in ceea ce priveste planificarea de sarcini.
Nu in ultimul rand, dezvoltarea personala a fiecaruia va conduce si spre o atmosfera de lucru mai placuta, mai motivanta, mai activa. Asta se va datora faptului ca fiecare va dori sa se dezvolte, sa creasca pe toate planurile.