Care sunt partile componente ale unui generator electric?

Un generator electric este o masina folosita pentru a crea energie electrica, care poate fi utilizata pentru orice numar de aplicatii, de la unelte mici la aplicatii industriale mari. Aceasta este o alternativa populara la utilizarea energiei de retea generate de turbine eoliene sau combustibili fosili si o turbina cu abur de inalta tensiune intr-o centrala sau o centrala electrica.

Exista multe tipuri de generatoare, de la generatoare pe benzina, generatoare portabile si generatoare invertoare. Exista de-asemenea generatoarele casnice care pot folosi gaz natural, generatoare de veghe pentru o intrerupere a energiei electrice si generatoare industriale mult mai mari.

Cu toate acestea, in randurile urmatoare ale acestui articol, vom vorbi in mod special despre generatoare diesel, cunoscute si sub numele de grupuri electrice, pe care le puteti inchiria ori de cate ori aveti nevoie, accesand https://www.sculedeinchiriat.ro/generatoare-electrice.

Cum este generata energia electrica?

O explicatie simpla pentru aceasta este ca generatoarele de motorina functioneaza ca o masina electrica care transforma o sursa de energie intr-o alta forma de energie. In acest caz, un generator de energie functioneaza preluand energie mecanica si transformand-o in energie electrica.

Spre deosebire de ceea ce pot presupune multi, nu exista de fapt o „creatie” reala de electricitate. Un singur generator electric sau mai multe generatoare sincrone nu pot face ca energia sa apara din aer subtire.

Totul are legatura cu teoria inductiei electromagnetice a lui Michael Faraday, despre care vom vorbi despre mai multe pe masura ce parcurgem diferitele parti ale generatorului.

Principalele parti ale unui generator diesel

Fiecare generator diesel este format din cel putin noua piese diferite – dar la fel de importante -. Acestea sunt:

  • Motor diesel;
  • Alternator;
  • Sistem de alimentare;
  • Regulator de voltaj;
  • Sistem de racire si sistem de evacuare;
  • Sistem de ungere;
  • Incarcator de baterie;
  • Panou de control;
  • Rama sau montarea principala a ansamblului.

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza un generator de energie pentru a converti energia mecanica in energie electrica, vom analiza rolurile tuturor acestor componente, incepand cu motorul diesel.

Motor diesel

Acesta este pur si simplu un motor diesel de baza, nu este diferit de cele gasite in masini, autoutilitare, camioane sau alte vehicule mari. Aceasta este sursa de energie mecanica, iar dimensiunea motorului conteaza. Daca doriti o iesire mai mare a generatorului, atunci aveti nevoie de un motor mai mare. Cu cat este mai mare motorul, cu atat este mai mare puterea electrica de a produce.

Alternator

Aceasta este in esenta componenta care este responsabila pentru generarea puterii. Aici, vedem ca intra in joc conceptul de inductie electromagnetica.

Un alternator este format din mai multe componente complexe, dar unul dintre cele mai cruciale aspecte este rotorul. Acesta este un arbore care se roteste, actionat de energia mecanica furnizata de motor cu mai multi magneti permanenti fixati in jurul sau. Facand acest lucru, creeaza un camp magnetic.

Acest camp magnetic creat se roteste continuu in jurul altei parti critice a alternatorului: statorul. Mai simplu spus, aceasta este o variatie a diferitelor conductoare electrice care sunt infasurate strans peste un miez de fier.

Aici lucrurile incep sa devina ceva mai stiintifice. Conform principiului inductiei electromagnetice, in cazul in care un conductor electric ramane stationar si un camp magnetic se deplaseaza in jurul lui, atunci este indus un curent electric.

In rezumat, alternatorul preia energia mecanica creata de motorul diesel, care conduce rotorul sa creeze un camp magnetic care se misca in jurul statorului, care la randul sau genereaza un curent alternativ.

Sistem de alimentare

Sistemul de combustibil consta in principal intr-un rezervor de combustibil cu o conducta care il conecteaza la motor. Aici, motorina poate fi furnizata direct motorului, care va porni apoi intregul proces explicat mai sus. Marimea rezervorului de combustibil dicteaza in cele din urma cat timp poate ramane activ un generator.

Regulator de voltaj

Aici, avem partea cea mai complexa a unui generator electric. Regulatorul de tensiune are un scop destul de autoexplicativ: reglarea tensiunii de iesire. In termeni simpli, se asigura ca generatorul produce energie electrica la o tensiune constanta placuta. Fara asta, veti vedea fluctuatii masive, in functie de cat de repede functioneaza motorul.

Sistem de racire si sistem de evacuare

Ambele componente au ambele roluri foarte importante, iar vestea buna este ca sunt usor de inteles! Un sistem de racire functioneaza pentru a preveni supraincalzirea generatorului.

In generator exista un lichid de racire care contorizeaza toata energia termica suplimentara produsa de motor si alternator. Apoi, lichidul de racire ia toata aceasta caldura printr-un schimbator de caldura si scapa de acesta in afara generatorului.

Sistemul de evacuare functioneaza in acelasi mod ca si evacuarea masinii. Preia orice gaze produse de motorul diesel, le aduce printr-un sistem de conducte si le evacueaza departe de grupul electric.

Sistem de ungere

Aceasta componenta se ataseaza de motor si pompeaza uleiul prin el, pentru a va asigura ca toate piesele functioneaza fara probleme si nu se macina unele fata de altele. Fara el, motorul se va descompune.

Incarcator de baterie

Toate motoarele diesel au nevoie de un mic motor electric mic care sa le ajute sa intre in actiune. Acest motor mic necesita o baterie, care trebuie incarcata. Incarcatorul de baterii il mentine frumos si plin de incarcare, fie de o sursa externa a generatorului in sine.

Panou de control

Aceasta este doar locul in care generatorul este controlat si functionat. La un generator de pornire electrica (sau pornire automata) veti gasi o serie intreaga de controale care va permit sa faceti diferite lucruri sau sa verificati anumite cifre.

Acest lucru ar putea include orice, de la butonul de pornire si un comutator de frecventa, la un indicator de combustibil al motorului, indicator de temperatura de racire si multe altele.

Cadrul principal de asamblare

Fiecare generator trebuie sa fie continut cumva, iar acesta este cadrul principal de asamblare. Acesta adaposteste generatorul si este locul in care sunt construite toate diferitele parti.

Pastreaza totul impreuna si poate fi un design deschis – sau inchis (baldachinat) pentru un plus de protectie si atenuarea sunetului. Generatoarele exterioare sunt de obicei adapostite intr-un cadru de protectie rezistent la intemperii pentru a preveni deteriorarea.