De ce în toate dietele de slăbire este permis și chiar indicat să bei cafea

Nutriționiștii au reușit să găsească răspunsul la întrebarea: ce rol are cafeaua în pierderea în greutate?. Părerile diferă: unii cred că o ceașă de cafea stimulează metabolismul și, prin urmare, îi ajută pe cei care vor să slăbească, în timp ce alții spun că consumul de cafea crește pofta de mâncare, ceea ce, în consecință, îngreunează procesul de a scăpa de centimetrii în plus.

Deși manoritatea experțlor în nutriției recomandă să consumăm apă și ceai verde pentru a slăbi mai repede, asta nu este singura modalitate de a pierde în greutate într-un mod sănătos.

Puțini oameni își dau seama că și cafeaua este capabilă să ardă și grăsimile fără a vă pune în pericol sănătatea. Țineți cont, totuși, că, în acest scop, băutura nu trebuie servită cu zahăr și frișcă, altfel efectele pozitive se vor pierde.

Într-adevăr, efectul cafelei asupra organismului este ambiguu și, prin urmare, pentru a trage concluzii cu privire la faptul dacă ajută într-un anumit caz să piardă în greutate sau doar împiedică, este numai după ce analizăm situația specifică.

Trei sau patru cești de cafea pe zi sunt suficiente, de exemplu, vă puteți lua reper cantitatea de cafea a trei capsule cafissimo. Uitați de alte băuturi care conțin cofeină.

Când e bine să bem cafea

Slăbirea fără sală de sport nu are efectul dorit: se pierd kilogramele în plus, dar corpul rămâne flasc și fără forme. În același timp, puterea de ardere a grăsimilor a cafelei se manifestă doar în timpul activității fizice directe.

Cu alte cuvinte, cafeaua nu va arde “doar” grăsimile și nu va elimina kilogramele în plus. În plus, chiar și pentru cei care sunt implicați în fitness, cafeaua nu este întotdeauna utilă: dacă o persoană are probleme cardiace, cafeaua băută înainte de antrenament, nu face decât să complice situația, așa că în astfel de cazuri este mai bine să renunțăm la ea.

Cafeaua, pe de altă parte, vă permite să obțineți energia de care aveți nevoie pentru a vă pune în valoare antrenamentul.

Uită de tristețe

O persoană este mult mai sensibilă la efectele negative ale stresului în timpul procesului de pierdere în greutate. Stările proaste de spirit te fac adesea să vrei să te răsfeți cu alimente gustoase, dar nutritive.

Mai există și un alt aspect: în felul său, cafeaua ajută persoanele care slăbesc. Are un efect stimulator și ne ajută să fim mai activi și să cheltuim mai multă energie. Așadar, nu este necesar să nu-l mai beți de tot – este mai bine să stabiliți cantitatea potrivită de băut în fiecare zi (1-2 căni înainte de cină).

Cafeaua ajută la prevenirea sentimentului de depresie și la stimularea stării emoționale a oamenilor.

De ce are cafeaua proprietăţi laxative şi de curăţare?

Nu multă știe că și în atât de râvnita cafea boabe se găsește o compoziție bogată în antioxidanți. Așa explică experții efectul diuretic al cafelei: după ce a băut o ceașcă de apă, organismul o va reface rapid pe următoarea, și mai mult decât a pierdut. De aceea, fiind la dietă, ar trebui să fiți extrem de atenți cu cafeaua – nu întotdeauna se dovedește a fi benefică.

Dr. Kyle Staller, director al Laboratorului de Motilitate Gastrointestinală de la Massachusetts General Hospital, a raportat că exista o legătură directă între consumul de cafea şi nevoia de a merge la toaletă.

“Poate fi şi un caz de evidentă. Ceea ce înseamnă că nu ai nevoie de mai multe studii pentru a şti că cafeaua induce mişcări intestinale când este o parte atât de importantă din viaţa de zi cu zi a multor oameni”, a declarat el.

Potrivit Şcolii de Medicină Harvard, cafeaua are un efect mai mare decât apa caldă în ceea ce priveşte inducerea mişcărilor intestinale; acest lucru ar indica, conform studiilor, ca compuşii din cafea sunt în mare parte responsabili de nevoia de a ne grăbi la baie.

În acest sens, activitatea motorie este cea care se activează prin consumul oricărui tip de cafea, iar potrivit studiului specialistului, aceasta este mai eficientă atunci când este vorba de cafea cu cofeină.